1 Mart 2010 Pazartesi

Tamamen geri dönüşüm

Geri dönüşüm konusunda hassasım. Özelliklede kağıt tüketimimiz konusunda.Evde ayrıştırmaya pek önem veren bir toplum değiliz maalesef. Geçen yıldan beri atıklarıma daha fazla önem gösteriyorum. Çünkü bir tane dünya var ve herbirimiz onu ne kadar az kirletirsek ve yorarsak gelecek nesillere o kadar iyi bir emanet bırakmış oluruz diye düşünüyorum. Tabi bu sadece birkaç kişinin düşünce gücüyle yapabileceği birşey değil ama ben yinede kendi üzerime düşeni yapmak isterim. Her konuda olduğu gibi bu konuda da anneme minnet borçluyum. Bu tarz eğitimler ailede verilir çocuklara. Ben daha çok küçüktüm, hatırlayamıyorum yaşımı. İlkokula gidiyormuydum bilmem. Bir seçim vardı. Genel seçim vardı. (Googledan baktım 1987 imiş yani ben 6 yaşındaymışım. Hay gözünü sevdiğim google :)) İlk hatırladığım sempatik lider Turgut Özal kazanmıştı. Neyse şimdi politikaya girmeyeyim hiç gelmez yazının sonu. Neyse işte seçim günü annem beni de aldı yanına. Oy kullanmaya gidiyoruz. Sıra bekliyoruz orda. Bir komşumuz geldi, annemle konuşmaya başladı, çok sıra var deyip gideceğini söyledi. Annem de gitmemesi gerektiğini söyledi. Kadın "Amaan benim oyumla mı belli olacak kimin kazanacağı sanki" demişti. Annem de tabiiki, senin oyun belirleyebilir, bir kişi bütün dünyayı değiştirebilir demişti. Tabi o böyle süsleye süsleye güzel kelimelerle kurdu cümleyi. Kadın da oturup bekledi bizimle. Anlatmak istediği şuydu. Bazen büyük toplumsal olaylarda, amaan adam sen de ben mi değiştireceğim diye düşünüyoruz ya işte o çok yanlış. Herkes üstüne düşeni, doğru olanı yapmalı bence. Nerden nereye geldim ama, bu örneği benim geri dönüşüm hassasiyetimi açıklamak için verdim. Geçen yıl işi abartıp organik gübre bile yapmıştım bir ara. Ve inanılmaz ama evden çıkan katı atıklar neredeyse 0 a düştü. Kat kat toprak arasına organik çöpleri döşedim. İki-üç hafta içinde çürüme gerçekleşti. Sonra organik gübreli toprak saksılardaki yerini aldı hemen :)

Bu aralar organik çöplere pek ilgi gösteremiyorum. Ama bahar da başlayacağım. Şimdilik sadece kağıt, pil, plastik ve cam ayrıştırıyorum. Tahmin edebileceğiniz gibi çöp üretimim çok düşük :) Geçtiğimiz hafta uzun süredir biriktirdiğim tek tarafı kullanmış kağıtları aldım ve küçük bir defter sayfası boyutunda kestim, yapıştırdım, ciltledim ve süsledim. Ortaya bu tek sayfaları kullanılmış, geri dönüşüm defter çıktı.Kocaman bir cilt oldu.

Bu uygulama bizim gibi bürokrasi delisi bi ülkede mutlaka benimsetilmeli. Fabrikalar, devlet daireleri, özel sektör mutlaka bu konuda sorumlu davranmalı bence. Ama bunu direk olarak üstteki yetkililere yüklemek de büyük hata olur. Herkes kendi çapında yapabilir bunu. İlla ciltleyecek yada süsleyecek diye bi kural yok. Amaç kağıtları maksimum verimle kullanabilmek.

Umarım çevreye verdiğiniz önem, çocuklarınıza verdiğiniz önemle eşdeğerdir.

 Onlara ait olan mirası yaşadığımızı hiç unutmamamız dileğiyle...Sevgiler.

2 yorum:

  1. Ohh ellerine sağlık canımcım, biliyorum zaten sen de bendensin, geri dönüşümcü yani ;)

    YanıtlaSil
  2. :D Evet Sibelcim. Geri dönüşüm projelerine bayılıyorum. Mesela şu anda aklımda var bi tane. Epey uğraşmam gerekecek, ama sonunda kendi keçelerimi kendim yapmış olacağım :) Teşekkürler yorum için, sevgiler...

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts with Thumbnails