16 Aralık 2009 Çarşamba

Zeytin bereketli olsun :)


Bugün biraz kırgınlık vardı üzerimde. 2-3 gün bahçe işleriyle uğraşınca ve hava da bu kadar soğuk olunca bünye yoruluyor herhalde. Neyseki nane, bal ve maydonoz üçlüsü kendime getirdi beni ve bir de kuru soğan. Ne kadar kötü koksa da ve yedikten hemen sonra midemi biraz ağrıtsa da en kuvvetli antibiyotik özellikli gıdalardan. En son ne zaman bir sağlık sorunu nedeniyle doktora gittiğimi hatırlamıyorum. Hele grip ve soğukalgınlığından hiç gitmedim. E tabi bu demek değil kimse gitmesin. Ben sadece mideyi ilaçla doldurmaya karşıyım. Yaşlandıkça nasıl olsa envai çeşit ilacı kullanacağız. Bu romatizma hapı, bu kalp hapı, bu tansiyon, şeker... Evinde yaşlıları olanlar bilir; bi ilaç kutusu vardır içi tepeleme ilaçla dolu olan :)
Neden bahsedecektim konu nereye geldi :) 2 gündür hasata başladık. Dip zeytinlerimizi topladık. Yani ağaçtan yere düşenleri. 30 ağaçlık minicik güzel bahçemiz 108 kilo dip zeytin verdi. Ve onlarla da ilk yağı çıkardık. Mükemmel bir aromaya sahip. Yaz aylarında çoğu çiftçi ot ilacı kullandı. Ben de annem de bunun çok zararlı olduğunu düşünmüştük. Ve haklıydık da. Çünkü ürün verimi düştü kullananlarda. Zeytinleri toplarken aklıma yazın yolarken keni kendime söylendiğim zamanları düşündüm; keşke biz de ot ilacı atsaydık diye. :) ama sonuç gayet güzel oldu. Tabi 108 kilodan 60 kilo yağ almamız da cabası :) bu rakamlar zeytin işini azcık bile bilen birileri için mucize rakamlar %50 den fazla yağ çıkması mümkün değil teoride :) ama pratikte oldu işte.
Yarın da üstleri alacağız tabi bulutlar müsade ederse.

(Resim yaz aylarından. Şu ot yolma zamanından :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts with Thumbnails