15 Aralık 2009 Salı

Chokolat Cupcake


Dün akşam haberleri izledikten sonra (Show tv) Ezel dizisi başlayana kadar tatlı bişiler pişirebilir miyim acaba diye düşündüm. Malum reklamların uzunluğu özetler falan. koşturdum mutfağa ve o canım minik kalori canavarı lezzetli cupcakelerimden hazırladım. Fakat ne yazık ki fotoğraflarını çekmeyi unuttum. Bu fotoğraf Martha Stewart'tan. Zaten tarif de ondan alıntı. Ben birkaç değişiklik yaptım tarifte. Artık ilk tariften daha lezzetli. Gelelim yapımına, çok çok kolay.


Malzemeler;

180 gr. kakao
90 gr. un
yarım çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı tuz
180 gr. tereyağı
225 gr. şeker
3 yumurta
1 çay kaşığı vanilya ekstresi yada 1 paket toz vanilya( toz kullanılacaksa unlu karışıma eklenmeli)
125 ml. süt

Şimdi kolay kısmına geliyoruz. bir kapta sıvılar diğer kapta kurular yani;
Kakao, un, kabartma tozu ve tuzu karıştırıyoruz. Diğer bir kapta (mümkünse derince bir kap) oda ısısında (aslında ben daha çok benmari yapıyorum. sıcak suyun içine oturtuyorum kabı. ama çok fazla eritmeden yağı) tereyağı ve şekeri çırpıyoruz önce. yumurtaları tek tek ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Vanilyayı ekliyoruz (toz vanilya ise unlu karışıma ekliyoruz. Toz karışımı ekleyip karıştırıyoruz. Son olarak da sütü ekleyip çırpıyoruz. Önemli olan bu çırpma işlemini azar azar yapmak yani çok fazla çırpmamak. Sonra cupcake kalıbımıza kağıtları yerleştirip, 3/4 oranında dolduruyoruz. Tamamını doldurmayın çünkü çok kabarıyor. 20-25 dakika kadar 180 derecede pişiriyoruz. Resimdeki cupcake Easy White Icing ile kaplanmış. Ben pek kaplamıyorum üstünü. Bu haliyle bile kalori patlaması yaşatıyor insana. Ama tarifini yazabilirim yine de. Özel günler için :)

Easy White Icing
180 gr. oda ısısındaki tereyağını çırpıyoruz. Köpük gibi olana kadar. 180 gr. şeker ekleyip devam ediyoruz çırpmaya. Çok koyu olursa eğer 1-2 yemek kaşığı süt ekliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts with Thumbnails